نام و نام خانوادگی کارشناس:

 

خانم معصومه یاوری

 

کارشناس اداره نظارت بر درمان و صدور پروانه ها

 

شماره تماس مستقیم: 02331052217         

 

اهم وظایف و فعالیت ها:

۱- صدورموافقت اصولی و قرارداد تاسیس موسسات پزشکی و پیراپزشکی


۲-صدور پروانه بهره برداری موسسات پزشکی و پیراپزشکی


۳-پذیرش در خواست تاسیس موسسات پزشکی و پیراپزشکی


۴- صدور پروانه مسئولین فنی موسسات پزشکی و پیراپزشکی


۵- تمدید پروانه های تاسیس ومسئولین فنی موسسات پزشکی و پیراپزشکی


۶- صدور مجوز فعالیت دفاتر کار شامل: کمک دندانپزشکان تجربی- لابراتوار پروتزهای دندانی


۷- پذیرش در خواست موسسات پزشکی وپیراپزشکی در خصوص موارد ذیل:


الف) تغییر مسئول فنی

ب) تغییر نام موسسه

ج) تغییر مکان موسسه د) تغییر ساعات فعالیت موسسه

ه) افزایش یاکاهش تعداد موسسین وماهیت آنان و) افزایش واحد درمانی سرپایی در درمانگاهها

ز) افزایش بخش و یا تخت بستری در بیمارستانها

۸- برگزاری کمیسیون قانونی ماده ۲۰ جهت بررسی و اتخاذ تصمیم


۹- تمدید اعتبار موافقت اصولی مراکز و موسسات در حال تاسیس

 

 

دولت الکترونیک:

 

دولت الکترونیک استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته می‌باشد.

 

دولت الکترونیک شیوه‌ای برای دولت ها به منظور استفاده از فناوری جدید می‌باشد که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات وارائه فرصت های گسترده‌تر برای مشارکت در فرایندها و نمادهای مردم سالار را اعطا می‌کند.

 

دولت الکترونیک یک شکل پاسخگویی از دولت می‌باشد که بهترین خدمات دولتی را به صورت بلاواسطه به شهروندان ارائه می‌دهد و آنها را در فعالیت های اجتماعی شرکت می‌دهد. دولت الکترونیک استفاده از فناوری به منظور تسهیل امور دولت از طریق ارائه خدمات و اطلاعات کارا و موثر به شهروندان و شرکت های تجاری و تولیدی می‌باشد.

 

لذا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی در سال 94 مبادرت به ایجاد  و فراهم آوری زیر ساخت های سامانه الکترونیکی صدور پروانه ها به آدرس http://parvaneh.behdasht.gov.ir جهت موسسات و مراکز درمانی در سطح کل کشور نمود و با برنامه ریزی و تشکیل کارگاه های آموزشی جهت کارشناسان مرتبط و روئسای ادارات نظارت بر درمان دانشگاه ها در چندین جلسه از اواخر سال 94 مبادرت به توجیح و آموزش کارشناسان نمود.

 از تاریخ 13/5/95 آغاز بکار سامانه بصورت رسمی از سوی معاون درمان وزارتخانه ابلاغ و از تاریخ 18/8/95 کلیه مراحل و فرآیند های مرتبط با صدور موافقت اصولی و پروانه بهره برداری و فرآیندهای مربوط به تغییرات موسسات (افزایش بخش و تجهیزات، افزایش تخت، معرفی نیرو، تمدید و ...) صرفا از طریق سامانه فوق صورت می گیرد.